2015. március 12.

Mézes sárgarépafőzelék Chorizo chipsszel

Újabb sárgarépa főzelék, persze megint más módon, csak hogy ne legyen unalmas az az évi 1-2 alkalom sem, amikor sorra kerül. Volt már bazsalikommal, nyár derekán, amikor csak téptem néhány levelet a zöldellő bazsalikomomról. Most azonban be kell érnem némi petrezselyemzölddel. Van azonban jó kis méz, édeskömény mag, feltétnek pedig egy kis zsírjára pirított Chorizo kolbász. Nem is hangzik rosszul ☺


Hozzávalók:

2 nagy sárgarépa
vaj + olivaolaj
frissen őrölt pirított édesköménymag
méz
reszelt citromhéj
petrezselyemzöld
tej
liszt
Chorizo vagy más kolbász vékony szeletekre vágva

igen, ez minden. Itt nem a fűszerek tobzódnak, hanem az a művészet, hogy az édes – sós arányt tökéletesen eltaláljuk. Akkor – de csakis akkor – előjön még sok-sok íz és a végeredmény egy nagyon kellemes, akár hidegen is kanalazható krémes főzelék lesz. Különösen passzol hozzá a csípős kolbász.

A sárgarépát most egészen vékonyra gyalultam. A lábasba olivaolajat és egy jó teáskanálnyi vajat tettem. Erre ment a sárgarépa, a citromhéj, só, édesköménymag és a méz is. Intenzív keverés közben alaposan lepirítottam, majd öntöttem rá egy kevés vizet és fedő alatt a kívánt puhaságúra pároltam. Amikor ez a folyadék nagyjából elfőtt, megszórtam liszttel (kb. 2-3 teáskanálnyi lehetett). Gyorsan elkevertem és most már a végleges mennyiségű vízzel és tejjel is felöntöttem.

A petrezselyem egy részét felaprítottam, csak úgy durvára. A kiforralás után, már a gázról levéve a lábast beleszórtam a petrezselymet, elkevertem és letakartam.
A kolbászt megszabadítottam a bőrétől és 2 mm-es szeletekre vágtam. Kis serpenyőbe tettem és megpirítottam. Amikor már kiengedte a zsírját, akkor lett jó.


Tálaltam a főzeléket, a tetejére a zsírból kiszedett kolbász szeletkéket és még néhány petrezselyem levelet tettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése