2015. március 5.

Szakácsmustra 9. kiírás

Megtisztelő felkérést kaptam Őrült Szakácstól a 8. forduló házigazdájától a staféta fakanál átvételére ☺ Kicsit gondban is voltam, mert az utolsó fordulónál nem ment könnyen a receptek felkutatása, amit elsőre én sem hittem volna. Ezért az egyik nagyon fontos szempont az ideális jelölt kiválasztásában az volt, hogy legyen könnyen elérhető recept – lehetőleg magyarul (is) – bőségesen.


Az igazi nagyágyúk (Gordon Ramsey, Jamie, Hugh, Nigella stb) már szerepeltek, ezért a hazai női vonalat folytatva

Lajos Mari

lett a kiválasztottam.

Rengeteg könyve jelent meg, a 99... sorozatot bizonyára sokan ismerjük, de magazinokat is találunk rendszeresen az újságos standokon.  Ráadásul új kiadások is napvilágot látnak folyamatosan, teljesen megújult stílusú receptekkel.

A legjobb hír azonban, hogy a szerző saját internetes oldala a


jobbnál jobb receptekkel, sütni és főzni valóval és nem utolsó sorban gyönyörű fotókkal (Hemző Károly munkái)  vár bennünket. Kategóriákra bontva több száz recept, ételek, sütnivalók, édesek és sósak, minden, mi szem szájnak ingere.
Ennek okán joggal bízom benne, hogy sokan részt veszünk a játékban.

A részvételi feltételek a következők:

válasszatok ki egy (több) receptet, melyet el kell készítenetek és a blogotokon közzé is kell tenni. A blogbejegyzésben szerepelnie kell az eredeti recept linkjének (ha van), valamint egy, erre az oldalra mutató linknek ahol megemlítést nyer, hogy a recept a Szakácsmustra 9. fordulójára készült. Lehetőség szerint olyan recepteket kérek, melyeket ezen felhívás után tettetek közzé.

1 db fotót, valamint a saját blogbejegyzés linkjét várom a fuszermania(kukac) gmail.com címre

2015. április 10-ig

Azért ilyen hosszú az idő, mert így a húsvét is beleesik, illetve annak előkészületei. Könnyen lehet, hogy éppen egy húsvéti sütemény, vagy saláta recept lesz a kiválasztott.

Akik eddig a „fazékba” kerültek:

1. forduló: Életinfo blog, Gordon Ramsay
2. forduló: Marka boszorkánykonyhája, Jamie Oliver
3. forduló: KisIldi, Nigella Lawson
4. forduló: Dina világa, Rachel Allen
5. forduló: FromJuci,, Donal Skehan
6. forduló: Süni Süti, Hugh Fearnley-Whittingstall
7. forduló: Tűpárna és habverő, Julia Child
8. forduló: Őrülten jó ételek, Frank Júlia


Fakanálra és nyújtófára fel !!!

18 megjegyzés:

  1. De jó! :) Már nagyon kíváncsi voltam, hogy kit fogsz választani! Jövök játszani! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök Ági :) Remélem, sokan kedvet kapnak, rengeteg jó recept van fenn, könnyen kereshető akár összetevőre is.

    VálaszTörlés
  3. Örülök jót választottál jövök majd időben!

    VálaszTörlés
  4. Remek választás, pont a napokban nézelődtem a hondlapján :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg most fedeztem csak fel a honlapját, nagyon jó :)

      Törlés
  5. De jó. Örülök, hogy Te vetted át a stafétát és a választás is remek. Igyekszem készíteni majd valami finomat, amint túljutok ezen a fránya víruson ;-)

    VálaszTörlés
  6. Számítottam is Rád Andi, de a legfontosabb, hogy gyógyulj meg mielőbb :)

    VálaszTörlés
  7. Régen (biztosan, lehet ma is, csak már nem veszem az újságot) a Lakáskultúrában állandó rovata volt Lajos Marinak. Valamilyen megérzés folytán, hogy még jól jönnek - bár a lapokat nem tartottam meg (jócskán el is avultak a benne lévő képek) -, a receptoldalakat mind kitépkedtem, így egészen szép gyűjteményem van Tőle. :) 4 már fent is van a blogomon (csirke-, pulykarolád, egy szintén töltött szűzpecsenye - úgy tűnik, ezek fogtam meg Tőle elsőre - és egy cukkinis-lecsós burgonyakoszorú). Szerintem nagyon jó választás a játékhoz: tökéletesen érthetők, kivitelezhetők a receptjei és nem utolsó sorban - ami egy gasztroblognál még jól is jön - nagyon mutatósak az ételei, még rendesen elkészítve is... (Sajnos, nem ritka az olyan szakácskönyv, ami inkább a fotó-remekműségre törekszik... Ha látványra olyanra szeretnénk elkészíteni, mint amilyennek a képen tűnik, akkor tuti, hogy nyers, vagy sületlen lenne... Na, az Ő receptjei és a fotók tökéletes összhangban vannak, alap, hogy az útmutatásokat követve a képen látható eredménynek kell kijönnie...) :) Szóval, már csak a választás okán is, nem még a "kihívó" személye miatt, a játékban a helyem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Éva, az a jó, amikor sok jó recept gyűlik össze. Bíztam benne, hogy jót választottam :)

      Törlés
  8. Lemaradtam róla sajnálaom nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért maradtál le ? Április 10-ig még rengeteg idő van, várom a receptedet :)

      Törlés
  9. Gabi, kedves, éppen ma készítettem el Lajos Mari egyik receptjét, lencsevégre kaptam az ételt, megírtam róla a bejegyzést, hamarosan felkerül a blogra, úgyhogy én is jövök játszani. ;)

    VálaszTörlés
  10. Még egyik ilyen játékra sem neveztem be, pedig látom volt már egy pár...
    Talán most. Konkrétan nem ígérem meg, de igyekszem:)
    Lajos Marit egyébként én is nagyon régóta kedvelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom, gyere csak, nagyon jók ezek a játékok :)

      Törlés
  11. Én ezt csak most látom. Én már nagyon sokat főztem LAjos MAritól, nekem egy 66 húsétel című könyvem van től, no, azt már majdnem végigfőztem. CSak azok maradtak ki, amelyekben túl furcsák a párosítások, bár lehet, hoyg most ha újranézem, már nem is lesz túl meredek egy-egy fogás (pl. mandarinos malacoldalas - hát amikor a könyvet kaptam, el sem tudtam volna képzelni ilyen ételt). Szóval, köszi, nem ígérek semmit, de jó ötlet újra átnézni a Nagykönyvet (merthogy így neveztük el), hátha valami éppen aktuális lesz az elkövetkező hetekben. :)

    VálaszTörlés
  12. Gyere játszani, ha a Nagykönyv nem elég, itt a Lajos Mari honlap :) Ott aztán bőséggel vannak nagyon jó párosítások meg persze klasszikusok is.

    VálaszTörlés